In Eauze

16 april 2008 - Eauze, Frankrijk

Dag lezers,

We komen in steeds zuidelijker streken, hier in Eauze doet men; behalve jagen ook veel aan stierenvechten. OLE.....  Nog 200 km naar de spaanse grens en het stierengedonder begint al. De smokkelbeslissing is een zeer goede gebleken, we hebben nu tijd om eens een kapelletje, kerk of kathedraaltje te bekijken. Het moet toch een beetje op vakantie lijken, met het biertje zit het ook wel goed. Waar het misschien niet helemaal goed mee komt is de 10 kilo gewichtsafval die mij beloofd is. Want het pelgrim of niet, je zal je toch gewoon door die 4 franse gangen heen moeten eten. En dan zit de zijn ook nog eens bij het pelgrimsmenu inbegrepen, en ja wat doe je dan? Dat is pas 1x niet meegevallen, het begon al met onappetijtelijk gezelschap, ging door met een salade de gesiers, dat moet iets uit de ingewanden van een plaatselijk delicatessen beest zijn, maar ik kreeg dat niet weg! Uiteindelijk vond ik in mijn een enorm insect dat klaarblijkelijk verdronken was in mijn glas wijn. Kijk dat zijn de diners waar ik met weinig smaak op terug kijk.De fransen zijn alleraardigst, geen kwaad woord wil ik horen; In Condom (ik kan er ook niets aan doen), heeft een femme ons de stad uit naar de route geleid. Ze had wel haast want ze was op weg naar haar werk, ik denk dat we het record Condom_uitlopen hebben gebroken. Half joggend en de rest struikelend probeerden we de schat te volgen. Zou ze eens moeten proberen met 8 kilo op haar rug, ze wilde van geen opgeven weten. Wij probeerden nog voorzichtig: zeg maar welke richting het is en dan vinden we het wel! AHHH pas du tout he, vite vite marcher. Wel de Camino gevonden en was dan weer tres bien:

De route is hier wat drukker, vandaag een stuk opgelopen met een vlaamse jongedame. Verfrissend om weer eens Nederlands te kunnen converseren (vond zij ook) en een pelgrim te ontmoeten van ruim beneden de pensioneringsgrens.

Wat erg meevalt zijn de slaapzalen, tot nu toe slapen we daar alleen of de gite biedt mogelijkheid tot 2 persoons chambre voor de meerprijs van enkele euri. Ja waarom zou je het jezelf lastiger maken dan strikt noodzakelijk? Ik zie de noodzaak niet.

Qua kwalen kan ik melden dat de blaren van Aggie nog niet dicht zijn maar daar wel naartoe werken, de schouders helen voorbeeldig en ach die paar spinnenbeten mogen geen naam hebben. Doen ze ook niet maar ze jeuken wel die krengen. Maar zoals altijd biedt de pharmacie een oplossing voor al uw kwalen, dus heegt Aggie nog maar eens drie tubes smeersels gekocht en tout va bien. Voor de volledigheid meld ik nog even dat bij mij nog geen kwaal zich heeft aangediend  en dat wilde ik ook maar zo houden.

We hebben net de meteo gezien en heel Frankrijk heeft de komende week heerlijk weer, hebalve de streek waar wij doorheen gaan moeten; Zeven dagen regen afgewisseld met bliksem en donder. Ik heb er nu al zin in!

Vrolijk voorwaarts

1. Petra:
    16 april 2008
    Fijn te lezen dat jullie het goed maken. Enne dat smokkelen zou ik ook doen hoor, waarschijnlijk wel de hele tocht! Denk bij alle ondefinieerbare eetbare frutsels maar dat het waarschijnlijk wel naar kip zal smaken, ze zeggen dat het helpt. Ik zie uit naar het volgende verhaal en blijf aan jullie denken en duimen voor mooi weer. Zet 'm op.
    Groetjes,
    Petra
  2. Rayka:
    17 april 2008
    Geweldig je verhaal! Goed dat je nog geen "wonden"hebt, houden zo!

Tot t volgende verhaal...

Groetjes
  3. trudy Van Der Burg:
    19 april 2008
    donders en bliksem!! toch mooie avonturen met speciale belichting! verheugende verhalen, ga zo door! geniet en smokkel maar een eind weg! tot in st. pied dp,
    gr. trudy
  4. Ina:
    22 april 2008
    Kijk An, je bent vegetarier of niet...een paar beestjes in je eten...je moet er doorheen kijken/bijten. ken je grootmoeder wel zijn..die je doorkouwt????? En Alleeeee madammeke hedde gij een belg ontmoet? This toch schoon he al die landgenoten op de route. Ach betreffende die vier gangen dinnersssss... elk kilootje telt mee. Dus ik zou i.p.v zware maaltijden maar aan het gras gaan kouwen. Of af en toe een beetje gras roken om de spirit erin te houden.(geintje) Goed dat je nog steeds geen blaren en wondjes hebt. Kan Aggie het zwanenmeer niet op haar tenen dansen...heeeeeelen de blaren ook.? Dikke kus Ina