Naam:
Foto’s:

Over mij

Dit ben ik:

Over mijn reis

Tijdens de schotse wandeltocht West Highland Way bedacht ik dat het misschien ook wel een idee was om ooit eens naar Santiago de Compostela te lopen. Dat is nu ongeveer twee jaar levenloopverlof sparen, plannen en geregel geleden. En de start is aanstaande!

Uiteindelijk start ik in Conques om via Saint Pied de Port en Roncesvalles te eindigen in Santiago de Compostela, ijs en weder dienende natuurlijk. Vanuit Santiago vlieg ik dan naar Parijs, reis door naar Le Puy en Velay en loop van daaruit naar Conques. Dan heb ik een van de historische peligrimsroute volledig gelopen, weliswaar in een wat vreemde volgorde maar toch maar mooi helemaal!

Ik loop de tocht niet alleen, achtereenvolgens zijn mijn wandelgenoten buurvrouw Aggie, vriendin Trudy en teerbeminde Marjan.

Bezochte landen

Ik heb 30 landen (12%) bezocht:

Argentinië, Australië, België, Canada, Chili, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Indonesië, Italië, Jordanië, Kenia, Libanon, Marokko, Mexico, Nederland, Nederlandse Antillen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Syrië, Tanzania, Turkije, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten.