Het schiet op, in Astorga

19 mei 2008 - Astorga, Spanje

Inderdaad het gaat er toch echt op lijken dat we de eindstreep gaan halen. Nog maar 11 loopdagen en dan zijn we in Santiago. Je denkt er komt geen einde aan en opeens is het dan nog maar zo´n dikke 200 km. En dat klinkt dan weinig!

Lijf en leden blijven het goed doen, al merk je wel dat de reserves, toch ruim voorradig wat mij betreft, op raken. Goed eten en drinken, agua bedoel ik dan, om de volgende dag weer aan te kunnen.

De etappe na Leon was er 1 om nooit te vergeten, zodra wij onze neus buiten staken begon het te regenen en dat heeft het bijkans de hele dag gedaan. Enige variatie in de mate van hard en zacht regenen, maar vooral erg nat en erg veel. Bedenk daarbij 31 km langs de n120 autoweg en  over industrieterreinen en je  begrijpt hoe memorabel  deze etappe was.

Laten wij nou net deze etappe uitkiezen om eens flink mis te lopen! De routewijzers waren nou niet helemaal je dat, maar we steken hand in eigen boezem want de anwb gids had ons gewaarschuwd. Toen we na een half uur de tolpoortjes van de AP66 snelweg tegemoet keken besloten we dat dit toch echt de bedoeling niet kon zijn en zijn we toch maar terug gelopen. Of 31km nog niet ver genoeg was.

Op zo´n dag heb je de keuze uit chagerijnig of slappe lach en waarom weten we niet precies maar voor ons wordt het dan slappe lach. Maar goed toch haal je het en vandaag dan een korte etappe met vroege aankomst naar Astorga, waar veel interessante musea zijn. Jammer dat het maandag is dan zijn ze allemaal cerrado! Maar wel een prachtige route en geen druppeltje regen. En helemaal in een slentertempo want 17 km is voor ons meer een ommetje dan een dagtocht! Wij houden vol en vinden het nog leuk ook, veel groeten en dikke kussen. Volgende en laatste  bericht vanuit Santiago!

1. Sas:
    19 mei 2008
    He Forrest Gump,

Kijk je wel eens achterom ? Ik kan mij zo voorstellen dat jou insprirerende verhalen je een hoop volgers doet geven. 17km een ommetje - wauw ! Hebben julie al namen bedacht voor de wandeling :
  2. Jantien:
    19 mei 2008
    He Bolle, niet jaloers op jou, maar jij ook niet op mij! Rotterdam, ik wist wel dat er iets mis was daar... Nou ja, de volgende 6 weken om uit te vinden wat precies. Tegen de tijd dat jij terugkomt hebben we alletwee recht op die borrel! Dikke kus Tien
  3. ellen:
    20 mei 2008
    Hé toppertje, Zelfs dat ommetje doe ik je niet gauw na. En moeders ook niet meld ze me een aantal keren per week. Laatste loodjes, naar ik hoop niet al te zwaar en graag droog. Hier alles goed.
    grroetjes je zus (en de rest)
    p.s de palen zitten erin!!!!!
  4. HenneH:
    22 mei 2008
    Hallo, een voor jou onbekende meeleester. Via Carmen Apon (mijn buurvrouw) kreeg ik het webadres door.
    Ben zelf 9 mei in Santiago aangekomen na 2800 km lopen.
    Vind het leuk om je verhalen te lezen. Veel herkenning en een klein beetje heimwee naar de Camino.
    Veel plezier met het laatste stuk. En Galicie is prachtig.
  5. Marjan:
    23 mei 2008
    Hup lieve Trudy, Hup lieve Anja!!!!
    Succes en veel plezier met de laatste loodjes en het rondje om de kathedraal. Ben nu al super trots op jullie: Chapeau!!! Dat ben ik ook op Aggie, die - blijkens onze intense wandeling zondag j.l. - voor 25 kilometer haar hand of liever gezegd 'de benen' niet meer omdraait. Kus, knuf en dikke smok.....
    Wordt vervolgd......
  6. ria snijders:
    26 mei 2008
    Hoi Anja. Ben twee weken weggeweest en heb je mail gemist. Parador in domingo ook geslapen en ook ik vond toen dat ik t verdiend had. Astorga een hele mooie plaats.Ben benieuwd naar je aankomst. Krijg een beetje heimwee naar de camino het gevoel wordt sterker om t nog een keer te doen. sterkte voor de laatste etappe. Ria