De Pyreneen dienen zich aan

22 april 2008 - Navarrenx, Frankrijk

Lieve Blogvolgers, Een korte doch adequate update uit het land der lopenden. Op dit exacte moment zijn wij in Navarrenx, 1 en ander betekent dat wij de Pyreneen in het vizier hebben. Nog 2 dagen  lopen en dan zijn we in St. Jean Pied de Port, het blijft toch een  kwestie om  deze plaatsnaam correct uit een frans toetsenbord te krijgen. Verwachte aankomstdag is vrijdag en dan gaan wij genieten van een zeer absoluut verdiende rustdag. Hoewel ik er ook op gok dat ik de wandelkleren van een ander luchtje kan voorzien, ik wist niet dat een mens zoveel geuren zweet in zich had! Maar nu wordt het onsmakelijk.

Het kwalenbulletin: blaren Aggie OK, schouder OK, spinnenbeten OK, knie variabel en Anja een voorzichtig onwillige spier in de rechterbil. Dus bij de pharmacie een tube Voltaren gekocht, met smeren wacht ikeven tot in de gite communal (jawel er is vandaag geen ontkomen aan), op een terras een bil met gel bewerken is een te directe  uitnodiging voor Oostenrijkers. Dit lijkt een cryptische zin en dat is het ook. Gezien de leeftijd van sommige lezers kan ik geen nadere explicatie geven dan dat het te maken heeft met een zweverige dame van Schotse origine. Ik vertel het verhaal graag een keer oraal.

Het weer heeft zich significant gebeterd vandaag, na de afgelopen twee dagen in de regen  te hebben gelopen heeft de zon zich vandaag gemeld. Het schijnt zaterdag bloedheet te worden, krijg je dat weer! Enfin still going strong en we hebben elke ochtend weer zin om het pad op te gaan. Na de eerste koffie dat dan wel weer. De Camino heeft me nog geen grote diepe innerlijke inzichten gegeven. Maar volgens voornoemde Schotse dame worden de meest rationele mensen het hardst geraakt. Ik loop door en ben zeer benieuwd! Dikke kus Anja

1. kitty en Martin:
    23 april 2008
    Jemig An wat hebben wij een bewondering voor jou!! Trouwens het is erg leuk om iedere keer je verslag te lezen. Ga zo door.
    Groetjes uit Zwanenburg
  2. Clara:
    23 april 2008
    He buuv&buuv (ook voor Aggie met de blaren)
    Geweldig om de verhalen te lezen! Vooral het kwalenbulletin is populair en wordt steeds spannender...zal wel aan mijn leeftijd liggen maar ben wel benieuwd naar de on-gepiepte versie :-))
    En zijn de inzichten in een mens zn hele scala aan zweetluchten niet ook diepe innerlijke inzichten??? lijkt me wel......:-)
    Hier is de lente opeens doorgebroken, ik hoop dat ie dat voor jullie ook doet. Genietze van zon en biertje tussen het lopen door!
  3. Gerard en Riekje:
    25 april 2008
    Marjan en ik hebben vandaag weer voor het eerst dit jaar geschaatst ! Heerlijk. Fantastisch.
    Zo zie je maar: de een loopt, de ander vaart !